haiti_flag
DEAR COLLEAGUES, STUDENTS AND FRIENDS,

Not an hour goes by without news from Haiti and the ineffable conditions this small country must endure. Our thoughts and prayers are with the Haitian people, as well as with family and friends in our community who are also devastated by these events.

As part of the global relief efforts, the Government of Canada will match the donations made by Canadians to a registered Canadian charitable organization between now and February 12, 2010, in response to the Jan. 12 Haiti earthquake.

On behalf of the Faculty of Medicine’s leadership, we invite academics, staff and students to come together in compassion and solidarity for the health and well-being of the Haitian people by pledging their support. No amount would be too small.

In addition, please note that the CBC has posted a web page to facilitate the search for missing relatives and friends.

With great hope that our collective relief efforts will ease the suffering,

Richard I. Levin, MD

Vice-Principal (Health Affairs)

Dean, Faculty of Medicine

McGill University

haiti_flag
CHERS COLLÈGUES, ÉTUDIANTS ET AMIS,

Il ne se passe pas une heure sans que nous recevions des nouvelles sur Haïti et les ineffables conditions que ce petit pays doit endurer. Nos pensées et nos prières sont avec le peuple haïtien ainsi qu’avec les familles et les amis de notre communauté qui sont aussi consternés par ces événements.

Pour participer aux efforts de secours de la communauté mondiale, le gouvernement du Canada effectuera des dons équivalents à ceux que les Canadiens et les Canadiennes verseront à des organismes de bienfaisance accrédités au Canada d’ici au 12 février 2010, en réaction au séisme du 12 janvier à Haïti.

Au nom de la direction de la Faculté de médecine, nous invitons le corps professoral, le personnel et les étudiants à se regrouper dans un témoignage de compassion et de solidarité pour la santé et le bien-être du peuple haïtien en effectuant un don. Aucune somme n’est trop modeste.

Par ailleurs, veuillez noter que le réseau CBC a posté une page Web pour faciliter la recherche de parents et amis portés disparus.

En espérant vivement que nos efforts de secours collectifs aideront à diminuer la souffrance, je vous prie d’accepter mes sincères salutations.

Richard I. Levin, MD

Vice-principal (Santé et affaires médicales)

Doyen, Faculté de médecine

Université McGill